Striptiz PGNiG


Już tak mam, że wszystkie stany liczników (prąd, gaz) zgłaszam w deklarowanym terminie. Przypomnienie powiadamia mnie, że to dziś.

Rzadko, ale zdarza się, że jedno lub drugi internetowe biuro obsługi klienta nie działa. Jest termin, ale brak możliwości. Tak było w ostatnim czasie z e-BOK goh.ebok.pgnig.pl. Odkryłem wtedy aplikację mBOK PGNiG.

Chwilę zajmuje proces pierwszego logowania, ale pozytywnie nastawiony do mobilnego rozwiązania uporałem się z aktywacjami. Wreszcie udaje mi się zalogować i podać stan konta.

Śpię spokojnie, bo terminowo podałem stan licznika gazu. Nachodzi mnie myśl, że fajna sprawa, bo będąc na urlopie zaloguje się, podam stan licznika lub będę miał dostęp do wystawionej faktury.

Mija kilka dni, loguje się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGNiG Obrót Detaliczny i zdziwienie. Faktura nie wystawiona, stan licznika nie widoczny.

Sprawdzam w aplikacji mBOK PGNiG. Stan licznika jest, ale to wszystko, bo faktury nie ma. Uzupełniam, podaje ponownie, w e-BOK stan licznika. Następnego dnia pojawia się faktura.

Aplikacja mBOK PGNiG nie jest kompatybilna z e-BOK. Potwierdza to kolejny miesiąc, tym razem wszystko pod kontrolą. Sprawę zgłaszam do PGNiG korzystając z Formularz kontaktowego dostępnego w e-BOK.

Odpowiedzi nie otrzymałem do dziś. Był tylko telefon od PGNiG informujący, że zgłoszenie nie jest jedyne, a firma już pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Jakby na potwierdzenie kilka dni później otrzymałem maila:

PGNiG aplikacja mobilna
PGNiG aplikacja mobilna

Postanowiłem więc upewnić się czy już wszystko jest w porządku.

PGNiG aplikacja mobilna
PGNiG aplikacja mobilna

Mając na uwadze fakt, że mail od PGNiG wysłany dostał do wszystkich klientów, nie był on formą odpowiedzi na wysłane zapytanie, tej nie otrzymałem do dzisiaj, lecz zwykłym biuletynem informacyjnym, zapytałem czy rozwiązane zostały problemy z synchronizacją danych, które z rozmowy telefonicznej, wynikały jako globalne. Odpowiedź mnie zaskoczyła:

PGNiG aplikacja mobilna
PGNiG aplikacja mobilna

Utrzymując w dalszym ciągu stanowisko, że sprawa dotyczy ogólnego problemu bez konieczności podawania swoich danych przesłałem wiadomość:

PGNiG -kontakt aplikacja mobilna
PGNiG -kontakt aplikacja mobilna

Tym razem ton odpowiedzi był jeszcze inny, choć firma w dalszym ciągu nie przyznała formalnie się do faktu, że dane zapisane za pośrednictwem aplikacji mobilnej mBOK nie są synchronizowane z informacjami zapisywanymi i wyświetlanymi w e-BOK.

PGNiG kontakt aplikacja mobilna
PGNiG kontakt aplikacja mobilna

Kolejna walka z wiatrakami? Nie wierzę, że ktoś odczytujący wiadomości nie ma na tyle rozumu by nie zrozumieć czego dotyczy zapytanie. Na zgłoszony problem lepiej zadzwonić niż napisać, bo wówczas zostałby ślad. Do tego jednak firma PGNiG nie przyzna się. Chociaż czy coś naruszy bardziej jej wizerunek niż męski strip tease?

Nie polecam aplikacji mobilnej PGNiG. Jeżeli już zdecydujecie się na jej instalację, kontrolujcie swoje zgłoszenia i płatności, aby się nie okazało, że appka ta to tylko rozrywkowy dodatek, który powinien znaleźć się w kategorii symulator.