moBilet i Blik czyli związek niedoskonały

Koniec promocji BLIK w moBilet

aplikacja moBilet
aplikacja moBilet

moBilet połączył siły z BLIK i dzięki tej fuzji użytkownicy mogli płacić za bilety o połowę niższe ceny.

Proces one click nie jest wygodny tak jak bezpośredni zakup biletu przez aplikację bankową. Taką możliwość daje między innymi appka BZWBK24, w której moBilet wspiera cały proces nabycia biletu.

Przy płatności BLIKiem musimy opuścić appke moBilet i przejść do bankowości mobilnej gdzie aktywujemy funkcjonalność BLIKa. Zamiast kodu potwierdzamy transakcje.

Aby one clik zadziałał trzeba pamiętać aby moBilet był na liście zaufanych sklepów. By to uczynić trzeba jedną transakcję wykonać z kodem.

Wracając do biletu, gdy autoryzujemy przyciskiem OK zakup biletu wracamy do moBilet i upewniamy się, że bilet został aktywowany.

Gdy w grę wchodzi 50% rabat warto skorzystać i pokusić się o tą funkcjonalność. Gdy promocja dobiegła końca, a tak się już niestety stało, pula 50.000,00 PLN została wykorzystana, korzystanie z tej opcji płatności jest mało wygodne.

Aplikacja mobilna moBilet działała do tej port bez zarzutów. Doładowanie portfela nie sprawiało problemów. Szybkie zasilenie nie jest obarczone żadnym dodatkowym kosztem. Mając dostępne środki proces płatności przebiega szybko.

Równie wygodne jest rozwiązanie zastosowane przez Bank Zachodni. W tym przypadku wcale nie trzeba pamiętać o doładowaniu. Pieniądze są pobierane bezpośrednio z naszego konta.

Jakość obsługi zgłoszeń incydentalnych w moBilet

Współpraca moBilet z BLIK obniżyła dobre noty tym pierwszym. Stworzono funkcjonalność dużo gorszą niż dotychczasowe. Po drugie, aplikacji nasiliły się awarie.

Umożliwienie zakupu biletu wiąże się z odpowiedzialnością. Jeżeli użytkownik nie będzie miał ważnego dokumentu na przejazd zapłaci karę. Należy zatem dochować pełnej staranności aby wszystko działało w sposób bezbłędny. Incydentów nie da się nie uniknąć.

W trakcie awarii zgłosiłem do moBilet dwie awarie. Miały one miejsce w momencie gdy byłem już w autobusie. Aplikacja zaczęła się zawieszać. Dość powiedzieć, że domyślna forma płatności BLIK zaczęła się znikać a w jej miejsce wyświetlał się portfel dostępnych środków.

Pomyślałem „to nie fair, nic nie miało miejsca takiego do tej pory a teraz problemy gdy jest promocja.” Napisałem do moBilet.

Uważam, że każda firma operująca środkami użytkowników powinna podlegać restrykcją bezpieczeństwa i ciągłości działania jak instytucje finansowe. Jakość kontaktu z klientem powinna być rzetelna i nie budząca uwag. Tymczasem dla aplikacji moBilet noty obniżyły się znacząco w mojej ocenie.

Sposób odpowiedzi, odbiegający od tematu zgłoszonego incydentu, wzbudza tylko irytacje. Czy również moBilet stawia na zbycie użytkownika? Komu chce się pisać drugi raz?
Prowadziłem dwa wątki dotyczące podobnego problemu. Treść odpowiedzi, sens i skutki były odmienne.
Pierwsza odpowiedź była pytaniem:

W dniu 21 marca 2018 13:06 użytkownik <pomoc@mobilet.pl> napisał:

“Szanowny Panie,
Prosimy o informację czy sytuacja jeszcze występuje? Promocja BLIK jeszcze trwa.
W razie dalszych pytań lub trudności, jesteśmy do dyspozycji.
Pozdrawiamy,
Zespół moBILET”

W odpowiedzi poinformowałem, że przesłałem już drugie zgłoszenie, mając na uwadze brak szybkiejvreakcji na drugie. moBilet postanowił szukać odpowiedzi na chybił trafił:

W dniu 23 marca 2018 11:00 użytkownik <pomoc@mobilet.pl> napisał:

“Szanowny Panie,
Konsultowaliśmy kwestię z BLIKiem, okazało się, że na niektórych modelach telefonów z Androidem, rozpoczęcie płatności metodą One Click BLIK możliwe jest tylko jeśli aplikacja bankowa pracuje w tle. Prosimy zweryfikować czy po wcześniejszym uruchomieniu aplikacji bankowej uda się zrealizować transakcję.
W razie dalszych pytań lub trudności, jesteśmy do dyspozycji.
Pozdrawiamy,
Zespół moBILET”

Gdy uszczegółowiłem kwestie systemu dostałem dwie zbliżone odpowiedzi:

W dniu 26 marca 2018 09:19 użytkownik <pomoc@mobilet.pl> napisał:

“Dzień dobry,
Sprawa została przekazana do działu IT, celem weryfikacji.
W razie dalszych pytań lub trudności, jesteśmy do dyspozycji.
Pozdrawiamy,
Zespół moBILET”

Minęło kilka dni i postanowiłem dociec czy to ostatnia odpowiedź na jaką mogłem liczyć. W zwrotnej wiadomości poinformowano mnie bym

W dniu 5 kwietnia 2018 12:58 użytkownik <pomoc@mobilet.pl> napisał:

“Prosimy usunąć moBilet z zaufanych sklepów w aplikacji bankowej i zweryfikować BLIK od nowa.
W razie dalszych pytań lub trudności, jesteśmy do dyspozycji.
Pozdrawiamy,
Zespół moBILET”

Cóż, skoro wszystko działa a problem był incydentalny to dlaczego mam odinstalować i weryfikować wszystko na nowo? Oczekiwałbym raczej wskazówki co robić w konkretnym przypadku gdy sytuacja się powtórzy. moBilet odpisał:

W dniu 9 kwietnia 2018 08:48 użytkownik <pomoc@mobilet.pl> napisał:

“Dzień dobry,
Dodanie BLIK od nowa pozwoli w naszej ocenie na wyeliminowanie niedogodności.
W przypadku braku możliwości skorzystania z opcji płatności BLIKiem w pojeździe komunikacji miejskiej należy zakupić bilet tradycyjny bądź zrealizować płatność z konta prepaid w aplikacji.
W razie dalszych pytań lub trudności, jesteśmy do dyspozycji.

Pozdrawiamy,
Zespół moBILET”

Na tym kończę korespondencje. Mam bowiem obawy, że kolejnym krokiem byłaby reinstalacja systemu na smartfonie lub zalecenie całkowitej wymiany.

Promocja BLIK w moBilet zakończyła się. Aplikacja działa, w tle pośrednicząc w zakupie biletu przez aplikacje bankowości mobilnej BZWBK24.

Czy tak będzie wyglądać obsługa klienta, czas reakcji na incydenty, zalecenie ponownej instalacji w szumnie wdrażanym PSD2? Fintech ma ułatwiać funkcjonalność, jednak powinien działać na najwyższym poziomie. Jak widać na przykładzie może być z tym ciężko.

Bilet na komunikację miejską w Metropolii Silesia

Za pośrednictwem aplikacji mobilnych zakupuje bilety między innymi na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Przyjęto tutaj dwie zasady działania biletu. Bilet jest aktywny przez określony czas lub obowiązuje na granicy terenie jednej, dwóch lub więcej miast.

eBilet działa czasowo. Po jego zakupie jest on aktywny. Gdy minie termin ważności przechodzi do zakładki archiwalnych. Załóżmy więc, że jadę dłużej niż 40 minut lecz przez dwa miasta, która opcja biletu jest ważna? Zapewne czasowa i konieczne jest w tym momencie zakupienie biletu droższego. Nie układa się to jednak w sensowną całość.