Umiejętne zarządzanie czasem pracy to sztuka. Porządek w pracy to podstawa. Szczególnie gdy nie wykonujemy każdego dnia tych samych czynności.
Należy zatem zoptymalizować swój plan działań, czyli usystematyzować, zinwentaryzować, zaplanować, rejestrować, monitorować, dokumentować… Opracowano w tym celu normy, rekomendacje. Określono dobre praktyki. Stworzono odpowiednie systemy wspierające.
Szukałem i kręciłem nosem. Chciałem jak najwięcej. Znalazłem. System GLPI – wspierający zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną w firmie.
Stworzony przez firmę Indepnet, oparty na licencji open source, darmowy system pozwala na:
- prowadzenie przejrzystej inwentaryzacji sprzętu komputerowego, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania
- monitorowanie systemu zgłoszeń o incydentach,
- uporządkowanie dokumenty poprzez rejestr umów, dane kontaktowe z dostawcami,
- zaplanowanie budżet,
- integracje z innymi systemami tj. OSC Inventory NG czy nagios.
- zarządzanie projektami (wtyczka plugin)
Jeszcze więcej?
Wszystko opieramy o sporządzoną bazę użytkowników
Brzmi pięknie, wygląda dobrze, czas na uzupełnianie danych, modyfikację wrażeń.