Jak informowałem w temacie Aplikacja miejscowa kontra uniwersalna? krakowianie oraz osoby przyjezdne mogą znów korzystać z aplikacji moBilet, SkyCash oraz mPay przy zakupie biletów na przejazd komunikacją miejską.
moBilet
Zespół moBilet powiadomił o tym fakcie użytkowników w specjalnym e-mailu:
Włączenie usługi komunikacji miejskiej w Krakowie
Szanowni Użytkownicy,
z przyjemnością informujemy, że aplikacja moBiLET jest ponownie dostępna dla pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie. Oferta biletowa zawiera także bilety 2 przejazdowe podwójnego kasowania.
W celu korzystania z pełnej funkcjonalności niezbędne jest wykonanie aktualizacji aplikacji do najnowszej wersji.
Pozdrawiamy,
Zespół moBiLET
SkyCash
Ponadto w aplikacji SkyCash można dokonywać już zakupu biletów na przejazdy Kolejami Śląskimi. To duże udogodnienie dla klientów aglomeracji śląskiej gdzie kasy dostępne są jedynie na większych stacjach a sam przewoźnik nie kwapi się do usprawnienia zakupów biletów online.
Pomimo większego zakresu funkcjonalności appki SkyCash wydaje się ona dużo toporniejsza od moBilet. Oczywiście jeśli chodzi o zakup biletu kolejowego to nie ma wyjścia. Jednak nabycie biletu do komunikacji miejskiej trwa znacznie dłużej.
Dodatkowo w procesie zakupu biletu na przejazd koleją musimy podać nr dowodu osobistego.
Ciekawe jak odnosi się to do kwestii bezpieczeństwa, szczególnie, że te wzbudzają wątpliwość już przy ustawieniu hasła do serwisu na stronie skycash.pl. Wymagane jest maksymalnie 12 znaków (nie mniej niż 6) z zakresu dużych i małych liter oraz cyfr. A znaki specjalne? Brak możliwości uch wprowadzenia.
Do częstego korzystania, w tym biletów komunikacji miejskiej, nie zachęca zasilenie konta. Opcją darmową jest jedynie przelew na indywidualny nr rachunku. Do szybka płatność za pośrednictwem Przelew24 doliczana jest prowizja.
CallPay
Przy okazji aplikacji mobilnych wspierających zakup biletów na przejazdy środkami komunikacji wspomnę na koniec o CallPay. W dalszym ciągu przestrzegam i nie polecam tej aplikacji.
Mnie po ponownej interwencji udało się zakończyć wreszcie incydent związany z kartami.
Przypomnę, że problem pojawił się z chwilą chęci modyfikacji widocznych kart kredytowych. Z poziomu appki nie da się tego zrobić. Z chwilą próby zalogowania do panelu zarządzania na stronie 24.callpay.pl/client/login system nie przekazywał jednorazowego hasła w drugim etapie weryfikacji. Ponowne ustawienie hasła, zakończone sukcesem, nie skutkowało poprawą działania przy ponownej próbie logowania.
Wreszcie kolejna próba zgłoszenia problemu przyniosła skutek w postaci odpowiedzi od firmy. W wiadomości podano hasło tymczasowe bez konieczności logowania.
W module kart, przy próbie usunięcia otrzymałem komunikat, że w przypadku problemów należy zweryfikować stan kart w serwisie uPaid Wallet Masterpass na stronie panel.upaid.pl Zalogowałem się jedynie aby przekonać się do własnej słuszności – na stronie nie mam żadnych widocznych kart.
Nie pozostało nic innego jak całkowicie anulować konto dostępu do CallPay. Po potwierdzeniu zamiaru usunięcia zostałem wylogowany z panelu zarządzania. Próba kontrola ponownego logowania zakończyła się komunikatem, że takie dane w systemie nie istnieją. Zakładam, że nikt nie uprawniony dostanie taki sam komunikat.
W chwili gdy piszę ten tekst aplikacja nie jest dostępna w AppStore. Najwidoczniej problem nie był odosobniony lub pojawiły się inne niezidentyfikowane przeze mnie błędy. Grudniu 2016 r. na stronie callpay pojawiła się informacja o udostępnieniu nowej wersji dla systemu Android. Czy lepsza? Tego nie zamierzam się dowiadywać ani nie zachęcam do tego Was.
moBilet i SkyCash stanowią dla siebie opcję ciągłości działania. Gdy wystąpi awaria po stronie jednego warto mieć po ręką drugą. Póki co, dla mnie, głównie dla przejazdów komunikacją miejską, ale zawsze to coś. Pamiętać trzeba o dostępnych środkach.
[Aktualizacja 05.01.2018]: Porozumienie pomiędzy GZM, KZK GOP, MZK Tychy, MZKP Tarnowskie Góry – jeden rodzaj biletu na przejazdy komunikacją miejską od stycznia 2018.