Dzień darmowych przejazdów koleją zdarzają się rzadko. Za przejazd trzeba płacić. Aby uniknąć kolejek przy kasie biletowej można stanąć do tej przy automacie. Trzecią opcją jest zakup aplikacją mobilną SkyCash.
Pojawiła się w niej niedawno opłaty za pośrednictwem Portfela Masterpass. Chciałem sprawdzić czy SkyCash pobiera za skorzystanie z niej prowizje. Robi tak przy transakcjach szybkim przelewem tzw. pay by net z konta osobistego. Darmowy jest przelew zwykły, ale takie zasilenie wykonać musicie conajmniej dzień wcześniej.
Masterpass to portfel wygodnej obsługi płatności internetowych za pomocą karty płatniczej. Plastiko rejestrujemy w systemie, a gdy dochodzą do transakcji wystarczy zalogować się, wybrać kartę i potwierdzić kodem autoryzacyjnym. Można też zapisać na listę zaufanych sklep, w którym kupujecie online i autoryzacja nie będzie potrzebna. Czy to wygodne rozwiązanie?
Portfelem Masterpass warto płacić gdy taka transakcja objęta jest promocją. Zdarzają się atrakcyjne, jak zakup biletów do Multikino. Przy wybraniu opcji Masterpass cena jednej sztuki wynosi(-ła) 10 zł! Rabaty najczęściej są do wielokrotnego wykorzystania.
Masterpass w SkyCash to rozwiązanie alternatywne. Nie mam zasilonego konta w aplikacji, korzystam z portfela MasterCard. W teorii. Rzeczywistość jak zwykle niesie niespodzianki, jak to w tej niewdzięcznej i aplikacji bywało już nie raz.
Wybieram bilet, formę płatności, przechodzę na stronę Masterpass, loguje się, autoryzuje i… jedyne co mi pozostało to komunikat otrzymany na skrzynkę e-mail o krótkiej treści, że „karta została wydana”. Do czego? Komu? Na co?
Pociąg ruszył a mi nie pozostało nic jak wykorzystać rezerwową kwotę w aplikacji Sky Cash. Ciekawe jak długo jeszcze jej twórcy będą komplikować jej funkcjonalność.
Na marginesie dodam, że zakupione bilety na koleje regionalne nie są widoczne w zakładce „bilety do kontroli”. Aby dowiedzieć się gdzie znajdę mój bilet musiałem pewnego dnia zwrócić się z pytaniem do biura obsługi klienta. Zdradzę wam, że ukryto je pod Biletami regionalnymi. Należy kliknąć w napis „jednorazowe” i pojawi się lista.
Do dziś nie wiem jak wrócić do menu po zakupie biletu. Po zakończonej transakcji appka jedynie oferuje przycisk do kolejnego zakupu.
Transakcja portfelem Masterpass nie doszła do skutku. Kto zawinił i gdzie szukać błędu? Na pewno jest problem w komunikacji między jednym a drugim dostawcą. W zasadzie to żadna nowina jeżeli przypomnimy sobie problem na linii Masterpass – Payu.