Ledwo zacząłem korzystać ze wspólnej funkcjonalności aplikacji BZWBK24 i moBilet (z pośrednictwem Przelew24), a tu okazuje się, że od wersji 7.0.0 appki pośrednika sprzedaży biletów mamy możliwość zasilenia konta za pomocą BLIK.
Chwalić trzeba dynamiczny (ciągły, za co brawo) rozwój BLIK, a przede wszystkim rozwijającą się sieć jego dostępności. Trwają dyskusję co do wygody tego rozwiązania, szczególnie przy płatnościach w sklepach i punktach stacjonarnych. Logowanie, potwierdzenie, PIN, wylogowanie, trochę dużo tego wszystkiego, z drugiej strony pamiętajmy, że bezpieczeństwo naszych środków pieniężnych to priorytet niepowtarzalny.
Ostatnia aktualizacja moBilet nie jest żadną nowością. Z taką opcją zasilenia konta chwali się już SkyCash. Problem w tym, że aplikacja ta jest złem koniecznym i tylko w takich kategoriach należy to rozwiązanie traktować.
moBilet można zasilać bez ponoszenia dodatkowych opłat pobieranych przez tą firmę. Zupełnie inaczej jest w SkyCash gdzie za wyjątkiem doładowania zwykłym przelewem z rachunku bankowego pobierana jest prowizja.
Dodając do tego politykę bezpieczeństwa, a w szczególności:
- brak certyfikatu imiennego przy logowaniu na stronie https://skycash.com,
- słabą politykę ustawienia/zmiany haseł (tylko litery i cyfry bez znaków specjalnych,
oraz funkcjonalność po zakupie bilet (wstecz, wstecz, wstecz…) stawiam na moBilet.
Zostaje przy obecnym, wygodniejszym jak dla mnie rozwiązaniu aplikacja bankowa BZWBK24 + aplikacja zakupu biletów moBilet. Za opcję zapasową uznaje w dalszym ciągu samą appkę do zakupu biletów. Teraz z możliwością natychmiastowego doładowania środków gdy ich stan wynosi 0 za pomocą BLIKu.