Firmowe ewolucje jako relacja „wygrana – wygrana” czyli Jej Wysokość Komunikacja


Komunikacja. Do 21 marca nie zdawałem sobie, na dobrą sprawę, z ilości pojęć, procesów jakich dotyczy to pojęcie. Pomińmy aspekt transportowy, a skupmy się na obszarze przekazu między ludzkiego.

Kontakt twarzą w twarz, telefoniczny, e-maile, poczta tradycyjna, przesyłki kurierskie, formularze kontaktowe na stronach internetowych, forum, serwisy społecznościowe, social media i jeszcze pewnie wiele innych sposób na komunikowanie się ze sobą.

W biznesie nie ma mowy by robić coś dla siebie. Nawet malarz, poeta czy muzyk tworząc w końcu otwiera się na innych. Musi żyć, musi z czegoś żyć. Sztuką jest tworzyć z pasją. Sukcesem jest robić to i móc nie tylko utrzymać się z tego, ale jeszcze godnie żyć. Czy pasja to praca?

Nie przepracowałem ani jednego dnia w swoim życiu. Wszystko co robiłem, to była przyjemność.
Thomas Alva Edison

Można zostawić pasje, przyjemności i skupić się na zarabianiu pieniędzy. Pracą służymy innym. Z tymi innymi musimy się komunikować. Czasami poszukujemy sami, bywa, że ktoś inny zorganizuje nam sieć połączeń. Tak działa projekt Jej Wysokość Komunikacja.

Jej Wysokość Komunikacja
Jej Wysokość Komunikacja

Właśnie z inicjatywy Fame PR & Marketing w pierwszy dzień wiosny, pod patronatem Banku Zachodniego WBK odbyły się warsztaty pod hasłem „Marka Osobista Przedsiębiorcy”. Impreza miała miejsce w restauracji Via Toscana. Kameralna oprawa i ciekawy wykład Agnieszki Cieślik założycielki firmy marketingowej 2 Stopień.

Po pierwsze komunikacja. Wewnętrzna w organizacji i zewnętrzna z klientami oraz firmami.
Po drugie budowa własnej marki. Nie każdy z nas jest Steve Jobsem, choć wzór to doskonały. Zwrócić tu jednak należy na fakt, że od chwili jego śmierci, założona przez niego firma Apple, przestałą kreować i tworzyć innowacyjne rozwiązania. Skupiła się na „wyścigu zbrojeń” z konkurencją i wynikach zaspokajających apetyt akcjonariuszy.

Na znak pokroju Apple, czy prezentowanych na rzutniku światowych potentatów motoryzacji trzeba pracować latami. Nikt jednak nie zaprzecza, że dobry pomysł może we współczesnym świecie stać się symbolem nowego biznesu, stanowiącym ikonę sukcesu. Przykład prosty – twórcy social mediów.

Mieliśmy przez chwilę udział w kreowaniu komunikacji internetowej. Prawie każdy zakładał konto na Naszej Klasie. Ludzie potrafili się znów ze sobą spotkać po latach. Mnie też się udało. Ale potencjału nie wykorzystano i serwis przyćmił sukces światowego imperium Facebooka.

Tuż za nim stoją mniej popularny Twitter czy Instagram. Nie wielu interesuje się Google+, już częściej znajdziemy kanał na YouTube.

Komu to potrzebne? Czy nie wystarczy dobra wizytówka, strona internetowa?

Tak naprawdę zależy to od profilu naszej działalności. Social media mają wielką siłę oddziaływania. Pani Agnieszka słusznie przestrzegła w swej prezentacji przed budowaniem własnego antywizerunku. Prowadząc biznes musimy zdawać sobie sprawę z tego, że uchylając rąbka prywatności musimy mieć głowę na karku. Publikując coś na prywatnym profilu wystawiamy światu swoją wizytówkę. Partnerzy, klienci zweryfikują naszą prezentację, „własną osobistą markę”. Podobnie, jak słusznie zauważono to w trakcie prelekcji, ocenią w trakcie spotkania, nasz wygląd, czy samochód, którym dotrzemy.

To tylko cząstka przemyśleń. Obserwowałem zebranych i muszę przyznać, że ludzie Ci, większości prowadzący działalność gospodarczą, wydawali się osobami pewnymi siebie, chętnymi do komunikacji. Ile w tym pomogły im warsztaty i szkolenia?

Internet to doskonałe narzędzie do tworzenia corporate identity.
Na co zwrócić uwagę? Jakich kanałów użyć? Temat zostaje otwarty.

Kolejnym spotkaniem z cyklu „Jej Wysokość Komunikacja” były warsztaty „Jak być autorytetem w biznesie?” Odbyły się w Mikołowie. Patronował mu znów Bank Zachodni WBK, pod sztandarem Firmowych ewolucji.

BZ WBK Firmowe ewolucje
BZ WBK Firmowe ewolucje

Prowadzisz działalność? Masz firmowe konto bankowe? Co Twój bank daje Ci poza realizacją Twoich dyspozycji? Udzieleniem kredytu na rozwój? Jeżeli rachunek prowadzisz w BZ WBK to masz duże szanse na sukces Twojego biznes planu.

Firmowe ewolucje wspierają lokalne inicjatywy. Organizuje lub patronuje warsztatom i szkoleniom, które pomogą Ci w komunikacji i prowadzeniu biznesu.

Od niedawna Bank Zachodni BZ WBK rozpoczął kampanię „Kupuj u sąsiada”.

Szczegóły znajdziecie na stronie Firmowych ewolucji – Bank Zachodni WBK rusza z programem „Kupuj u sąsiada”

Zatem nie tylko komunikacja stricte biznesowa, ale także z bezpośrednim odbiorcą, klientem, któremu w sposób partnerski oferuje się korzyści ze wsparcia regionalnej gospodarki.

Dzięki programowi Przedsiębiorcy mogą oferować swoje usługi i towary. Mogą też rekrutować do swoich firm specjalistów.
Mamy szereg informacji na temat handlu zagranicznego czy prowadzeniu firmy online. Chcesz wesprzeć swoją firmę Funduszami Uni Europejskiej? Sprawdź kompendium na jego temat.

Firmowe ewolucje to platforma komunikacyjna z dużym bagażem możliwości i szans. Bank Zachodni BZ WBK wychodzi naprzeciw. Staje się nie tylko instytucją finansową, ale Twoim partnerem. Zbliża i komunikuje.

Aby założyć konto w serwisie  firmoweewolucje.bzwbk.pl nie musisz posiadać rachunku w Banku. Jest jednak duża szansa, że ten stan rzeczy szybko zmienisz.

Życzę Jej Wysokości Komunikacji rozpostarcia skrzydeł. Niech sygnał dociera coraz dalej i jeszcze dalej.
Bankowi Zachodniemu WBK gratuluje udanych pomysłów.
___
Spotkanie: Warsztaty Marka Osobista Przedsiębiorcy, organizator Jej Wysokość Komunikacja, 21.03.2017, Katowice, Restauracja Via Toscana
W tytule odniesiono się do nawyków (wygrana-wygrana opisanych w książce 7 nawyków skutecznego działania autorstwa Stephena Covey’a. Jednym z nich jest relacja międzyludzka, mająca na celu dążenie, które przyniesie zadowalający efekt dla wszystkich współpracujących stron.