Masterpass w PayU


Masterpass to usługa wspierająca płatności internetowe. Jeżeli w trakcie dokonania transakcji zakupu widzicie ikonkę to znak, że możecie skorzystać z tej formy zapłaty.

Rozwiązanie wspiera firma uPaid poprzez swój portfel elektroniczny Wallet. Kartę w systemie można zarejestrować i zdefiniować także bezpośrednio w bankach BZ WBK, BGŻ BNP Paribas, czy Banku Pekao.

Podstawowe pytanie jest oczywiste poco mi to? Jeżeli nie korzystasz z modułu szybkich płatności w swoim banku, wilisz płacić kartą (nie zawsze wspieraną przez 3D Secure) to wydaje się korzystnie zarejestrować kartę w systemie. Później wystarczy tylko zalogować się, wskazać kartę (mogą być debetowe i kredytowe), autoryzować transakcję i sprawa załatwiona. Tak to działa, a dzięki promocją (np. Empik, zwrot określonej kwoty na konto w Banku ) może być dodatkowo opłacalne.

W praktyce usługa ma mały zasięg i wciąż pozyskuje obszary gdzie wyświetla się ich ikonka.
System płatności PayU, znany najbardziej z serwisu Allegro,także podjął współpracę z Masterpass. Do tej pory nie wiele było przypadków gdy wystąpił błąd

Czy Masterpass ma sens? Jest wygodny bo nie trzeba sięgać po kartę. W banku, w którym pobierana jest opłata za szybki przelew* transakcja kartą jest alternatywą. Są jednak inne, jak coraz bardziej popularny BLIK. Mimo wszystko to rozwiązanie alternatywne do tego pośredniczące w wykonaniu płatności. Im więcej “udogodnień” po drodze tym większe prawdopodobieństwo, że napotkamy problemy. Nawet PayU nie ustrzegł się błędów. Od cheili pojawienia się ikony Mastetpass nie udało mi się dokonać autoryzacji transakcji. Opcja pominięcia usługi, podanie danych karty,działa prawidłowo.

Pierwsza próba płtatności Masterpass na PayU zakończona komunikatem o błędzie wewnętrznym serwera.

PayU płatność Masterpass

Kolejne transakcje nie udało się zautoryzować.

Płatność PayU - usługa Masterpass
Płatność PayU – usługa Masterpass

Następnych prób nie podejmuje. Zaczekam aż obie firmy osiągną poprawę jakości działania.
Nie wiem czy to już przyzwyczajenie, ale mnie takie sytuacje już nie frustrują. Czy u innych jest podobnie? Psuje to też opinię o banku, który powinien wymagać od usługodawców poprawnie działających systemów i aplikacji.

Nie można stać w miejscu. Nowości są potrzebne jeżeli wpływają pozytywnie, usprawniają lub poprawiają bezpieczeństwo. Niestety pośpiech zabija stabilność. Gdy staje przed wyborem podać login i hasło oraz kod jednorazowy to równie dobrze mogę wpisać dane karty płatniczej z funkcją 3D Secure. Aż tyle czasu to nie zajmuje.

*– w tym miejscu chodzi o system bezpośredniego przekierowania do systemu bankowości interbetiwej banku; po zalogowaniy wszystkie dane są uzupełnione a naszym zadaniem jest jedynie autoryzacja transakcji. Pojęcie mylnie możba kojarzyć z natychmiastowym (tzw. Ekspresowy realizowany na dowolny rachunek klienta z i do banku bęsącego uczestnikiem)