Od 7 marca br. nie ma potrzeby doładowywania portfela w aplikacji moBilet. Od tego dnia dostępna jest możliwość płatności Blik. Obie firmy wprowadziły promocję na start – zwracają 50% kosztu biletu.
Aby otrzymać z powrotem koszt zakupu biletu należ spełnić kilka warunków.
Po pierwsze wykonać płatność na 1 zł za pomocą Blik z konta, którego użyjecie do promocji.
Drugim warunkiem jest dodanie do zaufanych sklepów aplikację moBilet. W ten sposób uruchomicie tzw. one clik. Jest to funkcja, której użycie nie wymaga podania kodu czasowego generowanego przez Blik.
Jak to wygląda z punktu mobilnej aplikacji bankowej?
W ostatnim czasie zakupuje bilety bezpośrednio z appki banku BZ WBK. To niezwykle wygodna, zintegrowana z moBilet funkcjonalność.
Po przejściu do zakładki Bilety miejskie Bilety, parkingi i taxi wpisujemy miasto, do którego się udajemy. Wyświetli nam się operator ebiletów miejskich. W przypadku metropolii śląskiej* będzie to moBilet. Następnie określamy rodzaj transportu (autobus, tramwaj, a nawet trolejbus**) wprowadzamy numer linii ilość biletów i zatwierdzamy. Na ekranie wyświetli się podsumowanie operacji, będące jednocześnie potwierdzeniem zakupi biletu i zgodą na obciążenie rachunku. Klikamy OK i pojawi się okno potwierdzające aktywację biletu.
Mając włączone powiadomienia push dla aplikacji BZ WBK przed końcem czasu ważności biletu otrzymamy wiadomość o zbliżającym się końcu czasu aktywacji. Podobny komunikat pojawi się gdy upłynie czas jego ważności.
Płatność Blik w moBilet
Jak wygląda to z Blikiem i aplikacją?
Aby promocja była aktywna należy zrobić przelew na 1 zł i opłacić go Za pomocą Blika. Ta transakcja ma na celu identyfikację rachunku. Operacja ta musi być autoryzowana kodem. Po pomyślnej autoryzacji dodajemy moBilet do zaufanych sprzedawców. Musimy zgodzić się na to aby aktywować tzw. one clik BLIK. Jest to nic innego potwierdzenie operacji bez konieczności wprowadzania jednorazowego kodu.
Dodając do zaufanych sklepów moBilet, aplikacja nie prosi nas o kod. Wystarczy, że w mobilnej aplikacji bankowej potwierdzicie całą transakcję. Proste? Założenie owszem. Zwracam jednak uwagę, że bilet kupuje w moBilet a one clik BLIK robię w appce Banku.
Wygląda to więc tak, uruchamiam aplikację moBilet w celu zakupu biletu. Przechodzę procem zakupu. Jako płatność, ustawioną wcześniej jako domyślną, wybieram BLIK. Na ekranie wyświetla się komunikat aby potwierdzić operację w aplikacji bankowej. Wychodzę z appki. Uruchamiam bankowość mobilną.
Dalszy proces przeprowadzam na aplikacji Banku BZ WBK. Wchodzę, loguje się i czekam. I nic. Klikam w BLIK i w tym momencie uruchamia się okno z informacją o transakcji. Klikam OK. Na ekranie wyświetla się informacja, że upłynął czas umożliwiający zakup biletu.
Wtedy nadchodzi olśnienie. Czas potwierdzenia zakupu biletu wynosi 20 sekund (!!!). Musicie zdążyć z wyborem, potwierdzeniem i autoryzacją, przechodząc do innej aplikacji bankowości mobilnej. Trzeba się naprawdę spieszyć. Szczególnie gdy po one clik wasz bank poprosi jeszcze o potwierdzenie transakcji PINem.
W aplikacji BZWBK24 można obejść ten manewr uruchamiając BLIK przyciskiem widocznym przed logowaniem. Zostaniemy najpierw poproszeni o PIN. Mimo wszystko trzeba go podać, a informacja potwierdzająca zakup biletu nie wyświetla się jako komunikat do zatwierdzenia.
Sprawa nie jest więc taka łatwa jakby chcieli pomysłodawcy one clik BLIK. Mimo wszystko dla 50% zniżek warto się trochę nagimnastykować. W końcu można poczuć się jak student z ulgą na przejazdy komunikacji miejskiej. A może emeryt? Cóż, w takim przypadku taki, który aktywnie korzysta z nowości i udogodnień współczesnego świata.
Promocja zwrot 50% za zakup w moBilet płacąc one clik BLIK trwa do 1 lipca 2017 r. lub wyczerpania puli nagórd 50.000 zł.
___
*- Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia (GZM) utworzona na obszarze województwa śląskiego,
**- możliwość przejazdu na terenie miastach Tychy